dimecres, 5 de novembre del 2014

Estadis del desenvolupament moral

Kohlberg creu que ens anem desenvolupant i la moral es desenvolupa amb nosaltres.
La moralitat pot passar per 6 estadis en el nostre desenvolupament, tots partim del estadi 1, aquest 6 estadis es divideixen en 3 binomis.
1/2: Nivell Pre-convencional -- Conceptes de be i mal no estan        interioritats. 
3/4: Nivell convencional -- Conceptes de be i mal interioritats.

5/6: Nivell Post-convencional -- La convenció del be i el mal depen dels meus valors.

1er Estadi: Heterocromia.

-La llei moral es imposada a la persona per altres, des de fora.
-Correspon als cinc o sis primers anys de vida.
-El nen no sap el que esta be i el que esta malament.
-Hi ha adults que viven en aquest estadi.

2n Estadi: Individualisme.

-Comença cap als 6 anys, quan els nens i nenes descobreixen les normes del joc.
-També es regeix per la ''llei del talio''.
-''Et tracto com tu em tractes''.
-En aquest estadi pot haver-hi venjança pero no agressió capritxosa i gratuita.

3er Estadi: Expectatives interpersonals.

-Coincideix normalment en la adolescència.
-Hi ha un fort desig d'agradar, de ser acceptat i la necessitat de pertanyer a un grup que ja no es nomes familiar.
-''Faig el que esperen de mi, per que vull que m'acceptis, que m'estimis''.
-De vegades hi ha un problema d'expectatives contradictoris.
-Molts adults es queden aqui.


4rt Estadi: Sistema social i de consciencia.

-Aqui comença l'autonomia social.
-Un es fa responsale d'allo a que s'ha compromès.
-Fa el bè i evtira el mal, pero no per la por, ni per agradar als altres, si no perque s'ha comrpomes amb si mateix.
-La seva unica limitacio es que es cenyeix al seu cervell.

5e Estadi: Contacte social.

-Es supera el cercle de familia, amics i un sobre al mon sencer.
-Es reconeix amb fets i no les tan sols amb paraules de tots els homes i dones tenen llibertat.
-Fora tot el que estigui a les seves mans.
-De les persones que estan en el 4 estadi el 85% es queden, pero el 15% arriben al 5e o 6e estadi.

6e Estadi: Principis etics universals.

-Creuen sincerament que tots som iguals, que tot som germans.
-Fan per qualsevol el que farien per el seu germa.
-Regle d'or: fer per als altres, per a qualsevol altres, que el voldria que fessin per tu.

3 comentaris:

  1. La entrada d'avui (la teoria de Kohlberg) sobre els estadis, em sembla una teoria que m'agrada molt per que quan ho estava llegint em semblava que era veritat el que deia, per que es veritat que els nens son egoistes, els adults ja tenen una consciencia. Es difícil arribar al ultim estat pero alguna gent ha arribat.
    Adrià Vila Tello

    ResponElimina
  2. Aquest estudi m'agrada molt per que explica molt be com som nosaltres, i tambe explica per que Gandhi es Gandhi, o qualsevol altre persona es com es.
    Daniel Mesa Montoliu

    ResponElimina
  3. L'estudi de Kohlberg em sembla interessant perquè està ordenat d'una manera de crèixement mental, on normalment els nens es troben a la part més baixa i els més adults de mentalitat als estadis més alts, encara que per arribar al 6è estadi és casi imposible.

    ResponElimina